IPC
Op onze school werken wij met IPC. Dit houdt in dat zaakvakken als geschiedenis, aardrijkskunde, techniek en natuur door middel van thema onderwijs worden aangeboden. De kinderen werken gedurende een periode aan lessen en opdrachten om zich verder te ontwikkelen in hun vaardigheden en kennis. In de klassen wordt het leren zichtbaar gemaakt aan de wand.
Voor meer informatie lees hieronder verder.

IPC is de afkorting voor International Primary Curriculum. Bij IPC werken we met verschillende thema’s (units) waarin één onderwerp centraal staat. De aantrekkelijke units (zoals bijv.: chocolade, circus, speelgoed, dinosaurussen en Nederland-waterland) passen bij de interesse van de kinderen en zorgen zo voor meer betrokkenheid en enthousiasme.
Alle zaak- en creatieve vakken worden vanuit dit ene thema behandeld. Daardoor staan de vakken niet meer naast elkaar, maar raken met elkaar verweven. Doordat leerlingen samen met een onderwerp aan de slag gaan in alle vakken, kunnen ze de diepte in en leren ze verbanden te zien en verbindingen te maken. Dit alles wordt zichtbaar op de meegroeiende leerwand in de klas.
Binnen IPC maken de kinderen een combinatie tussen relevante kennis, vaardigheden en inzicht, waardoor ze uiteindelijk beter om kunnen gaan met de steeds veranderende toekomst die voor hen ligt. Ze ontwikkelen en ontdekken met IPC hun eigen talenten, zelfvertrouwen,(sociale) vaardigheden en leren omgaan met anderen om hen heen, dichtbij en ver weg.
Wilt u meer weten over IPC? Bezoek dan de IPC-website.